Anugerah guru Feminin 2009
( sesi pagi )
Thanx to my dearest sis , Cik Nurul ain

Hepi teacher's Day for me..wehooo



Tara...
Me with my big bro..mr.kamal

sESI POTONG2 KEK...nyum..nyumm
Ng Li En , gay Liang , ong Ivy n Koh Ee Lin wit me...
" Mana Pembaris Saya!!





5.1 ...love all of u


baby boys.... ( syamil , baem , wakdas , haniss , razi , emir, ijat , izuwan )

Beratur nak berarak ke dewan Bentara ( sis Ain , me with isma )



Hari ni ( 18.5.09 ) merupakan hari paling best sebab sambutan Hari Guru kat sdbl yg ke 5 tahun bagi aku.Kalau ingat balik 1st day posting kat bp memang la mcm nak nangis.tk sangka dah almost 6 years i became a teacher..dahtu physics teacher.padahal dulu subjek fizik paling aku xsuka waktu sekolah.selalu tido dalam kelas tambahan..sowi otomen ( panggilan kat cikgu fizik aku) sapa ek..heheheh..rahsia.sedar2 semua org gelakkan aku.so hari tu aku pakai baju itam oren ( tahun ni la aku langsung xprepare buat baju baru ) just pakai baju keja yang baru siap..luckily tema kaler oren.so with tudung oren..mekap lebiy kurang pegi sekolah.bila melangkah kaki je kat sekolah mmg rasa bangga coz bila selisih dengan students ada yang datang salam, wishin " Selamat Hari Guru ".Wah!!bestkan jadi cikgu.walaupun kdg2 tension dengan perangai budak, lagi 1 aku ni kategori ala2 singa gitu..kadang2 kena tegas sbb bila dah diberi muka homework pun xnak buat.Sampai2 je semua salam-salaman, ye la nak raikan hari paling bersejarah sekali tiap2 tahun.pastu budak2 ada yg masuk staffroom,wah terharunya.....huhuhuhu...lepas tu berarak beramai-ramai ke Dewan Bentara siap diarak dengan kompang budak2 asbenta.Lepas sesi fotografi semua masuk ke dalam Dewan.Aku, yan isma duk kat depan toilet..huhuhuh.sebab malas nak panjat stage.banyak aturcara pagi tu..and for sure lagu wajib tiap2 tahun " Kami Guru Malaysia " aku,isma ngan yan selamba nyanyi kuat2 kat belakang.Then all the form teachers kena ke depan dewan sbb ada upacara pemotongan kek.So aku pun ke depan..tengok2 ada kek besar dari budak2 5.1...dah mata berair2 tengok kek yang cantik.Terharu sangat sebab aku mmg sayangkan budak2 ni walaupun aku baru je pegang kelas diaorang since jan 09.Last year k.tim yang jadik form teacher.(walaupun mula2 aku mmg merungut juga..keja makin bertambah ).tapi lama2 aku makin sayang dengan budak2 ni sbb diaorang tak banyak kerenah.bila diaorang masuk lab mcm2 lawak bodoh especially from the boys..ijat ( paling suka buat lawak ).So main potong2 kek then suap2 wit aina ( my ass.monitor ).kendian sambung lagi dengan penyampaian hadiah.aku dapat 1st place in bowling selepas 3 tahun berturut-turut dapat naik johan).walaupun hari tu main mcm ampeh..tension keta masuk bengkel.(mlm sabtu keta aku berasap2 kat kaki gunung soga).Lepas tu aku masuk kelas 5.1..rupanya kat situ diaorang berkumpul nak bagi hadiah..kad , the most expensive gift is Davidoff cool water eau the vaporiser, tudung from wan, amelia , card from mariah ,note book from rashdan ,..thanx gay liang, boys n gurls..love all of u!1 of the most memorable day in 2009!Then 10.30 am semua cikgu2 ke dewan semula sbb ada persembahan,pastu yang paling best ada anugerah untuk cikgu2..anugerah guru maskulin , guru paling feminin , guru paling sporting , guru popular, anugrah khas pengetua.Tak disangka2 aku dicalonkan untuk Top 5 untuk 3 anugerah tu then dapat Anugerah Guru paling Feminin Sesi Pagi..Fuiyooo..mcm mimpi la pulak.Ni semua keja budak2 la ni...alhamdulillah..thanx to all my dearest students..aku berazam nak jadi guru yang terbaik kepada semua student, walaupun kadang2 banyak benda yg aku masih tak tau , aku kena usaha untuk belajar...semoga Allah makbulkan doa aku supaya semua students aku dapat result yang bagus di dalam SPm dan semoga aku menjadi guru yang dapat mendidik diaorang jadi insan berjaya dunia dan akhirat..amin..







































































pen

0 comments:

Post a Comment